روایت‌هایی کوتاه و جالب از پول و ثروت/ ۲ شخصیت که ساعتی ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشتند!

  • 22:36
  • 114  بازديد

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ثروت هایی که امروز در دست مردم جهان قرار دارد، ماجراهای عجیبی را طی کرده اند که در این گزارش به 10 مورد از آنها اشاره کرده ایم.

 برنامه ریزی برای رویداد‌های پیش روی اقتصاد، پیش بینی تورم و کنترل تاثیر آن در روابط اقتصادی، وارن باف این موارد را رعایت می‌کرد و در سن ۲۵ سالگی تبدیل به یک میلیونر شد.

بر اساس اعلام سازمان مدیریت ثروت بانک کانادا، در سال ۲۰۱۱ تعداد ثروت‌مندان در آسیا بیشتر از تعداد آن‌ها در آمریکای شمالی بود که یک رکورد در تولید تاریخ است.

اگر می‌خواهیم میزان دارایی را با طول عمر افراد بسنجیم، بیل گیتس و کارلوس اسلیم به ازای هر یک ساعت از طول عمر خود، ۱۰۰ هزار دلار سرمایه دارند.


بر اساس اعلام بلومبرگ، آمریکایی‌ها از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از سرمایه خود را به دلیل بحران‌های مالی، از بازار سهام بیرون کشیده اند و این موضوع یک تهدید برای ثروت‌مندان به حساب می‌آمد.

 طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفته بود، تا ژانویه آن سال تنها ۱۶ فرد در جهان وجود داشتند که در دهه ۱۸۰۰ به دنیا آمده بودند. سهام شرکت‌های آمریکایی از زمان تولید این افراد تا مرگ آن‌ها ۲۸ هزار برابر افزایش یافت.

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط یکی از دانشمندان دانشگاه هاروارد، ۴۶.۱ درصد از جمعیت آمریکا هنگام مرگ تنها ۱۰ هزار دلار دارایی دارند.

 اواخر سال ۲۰۰۸ شرکت سرمایه گذاری Franklin Templeton از ۱۰۰۰ ثروت‌مند نظر سنجی کرد که سهام شرکت S&P ۵۰۰ طی سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ چه تغییری می‌کند. ۶۶ درصد از آن‌ها در سال ۲۰۰۹ و ۴۹ درصد در سال ۲۰۱۰ به سقوط سهام این شرکت اعتقاد داشتند در صورتی که این سهام در سال ۲۰۰۹، ۲۶.۵ و در سال ۲۰۱۰، ۱۵.۱ درصد رشد کرد.

لايک : 0
کد امنیتی رفرش